Batıanadolu

Öğrenme Stilinizi Biliyor Musunuz?

Tüm öğrencilerin kendi özelliklerine ait belirli öğrenme stilleri vardır.
Kimisi not tutarak başarılı olurken kimisi sadece dersi dinleyerek aynı başarıyı yakalayabilmektedir.

Okul ortamında birçok stilin bir arada olduğunu düşünürsek hangi stile göre bütün dersler anlatılmalı, burada asıl iş öğrenciye düşmektedir. Gün içerisinde anlatılan derslerin eve gidince tekrarını ortaya çıkardığı kendi öğrenme stili ile tekrar etmesi önemlidir.

Üç farklı öğrenme stili bulunur. Öğrenme stili tamamen öğrencinin becerisi ile alakalı bir sistemdir. Zeka ile öğrenme stili arasında herhangi bir bağ bulunamamıştır.

Her insanın bu stillerden sadece birine sahip olması gerekmez. İkisini belki de üçünü de taşıyabilir. Bazı bireylerde iki stil ağırlıklıdır. Bazı bireylerde ise üç stilden birini diğerlerine göre daha yüksek taşır. Bu kişiler genel olarak okul içerisinde klasik eğitimde zorlanırlar.

Öğrenme stillerininin belirlenmesi ve bilinmesi, tembel, haylaz, yapmıyor ve anlamıyor zannettiğimiz öğrencinin kendisine ait stili bilmediği veya bir uzman ile ortaya çıkarılmadığı için öğrenmediğini veya kendisini derse veremediğini görmemize yardımcı olacaktır.

3 Öğrenme Stili

Görsel : görerek ve okuma alışkanlığı ile öğrenirler. Kendi kendilerine okuyarak ve grafik gibi görsel ağırlıklı renkli çalışmaları ve haritaları çalışarak öğrenirler. Okuma ve yazmayı çok severler. Simaları hatırlarlar ancak isimlerini unuturlar. Yazıların içinde görsel imgeler yaratırlar. Talimat okumayı sever ve grafiksel gösterimden faydalanırlar. Yazılı sınavlarda çok başarılıdır.

Not almak, liste yapmak, kitap ve tüm basılı materyallerden faydalanır. Karşıklık ve dağınıklık kendilerini çok rahatsız eder. Dağınık bir masada çalışamazlar. Kırtasiye malzemelerinin çalışma masasında kendilerine ait yerleri vardır. Dersi anlamaları için ders mutlaka görsel malzeme ile desteklenmelidir. Şema ve garifk gibi araçlardan etkilenirler.

İşitsel: dinleyerek, sorular sorarak ve tartışarak öğrenirler. Yazı yazmak onlara sıkıcı gelir. Doğaçlama konuşur. Hafif sesli ortamlardan oluşur. Tartışmalardan hoşlanır. Sözlü olarak tekrarlarla ders çalışmayı sever. Sözlülerde çok başarılı olur. Daha yavaş okur ve uzun süre sessiz bir şekilde okuyamaz. Küçük yaşlarda kendi kendilerini konuşmayı severler. Sese ve müziğe duyarlıdırlar ve ilgileri vardır. Sohbet ederek çalışmayı severler. Göz ile takip edilen okuma stilinde hiçbir şey anlamazlar. Bu sebepten dolayı kendisini duyabileceği yükseklikte ses ile okumasına izin verilmelidir.

Kinestetik: öğrencekleri konularda fiziksel temas kurarak ve yaparak öğrenirler. Dokulara dokunma, Maket yapma, pandomim gibi harekete geçen konuları gözlerinden daha rahat canlandırarak öğrenirler. Oldukça hareketli bir yapıları vardır. Tahta silme, pencere açma görevleri olsun isterler. Uzun müddet oturmayı sevmezler ve hemen dersten koparlar. Okunaklı bir el yazısına sahip değillerdir. Kısa kitapları okumayı sever, kısa çalışmalardan hoşlanır. Çeşitli spor ve danslara merak duyar.

Bir konuyu öğrenebilmeleri için mutlaka yaparak ve yaşayarak öğrenme tekniklerini kullanmaları gerekir. Özellikle laboratuvar derslerinde ellerini kullanarak ve dokunarak olayların içinde kalarak öğrenirler. Çalışırken sık olarak ara vermek isterler.