Batıanadolu

Okul Başarısı ve Ailelerin Görevleri

Temel ihtiyaçların karşılanması

Bireyin, temel ihtiyaçları içerisinde beslenme, barınma, giyinme vb fizyolojik olarak oluşan ihtiyaçların İhmal durumu söz konusu olmadan karşılanmasıdır. Sağlık tarama ve kontrollerinin düzenli olarak yapılması önemlidir. Fizyolojik olarak zorunlu olan ihtiyaçların yanında psikolojik ihtiyaçlar da önemlidir; ait olma, sevme ve sevilme, değer görme, saygı görme, kabul edilme, fikrinin önemsenmesi gibi temel psikolojik ihtiyaçlarında desteklenmesi önemlidir.

 

Çocuğun Eğitim Hayatına Katılımı

Okul-aile iş birliği ve iletişimi başarı faktörünün temel gereksinimlerinden birisidir. Durum ya da olay ortaya çıkmadan okul ile periyodik olarak iletişimde kalmak ve bu iletişimi devam ettirmek önemlidir.

Çocuğun Evde Eğitimini Destekleme

Ders çalışması için olumlu teşvik edilmesi ve desteklenmesi önemlidir. Evde ders çalışma ortamının yaratılması, ödevlerin takibi ve takıldığı konular üzerinde birlikte düşünme ve çözüm yolları bulma, çocuğun takdir edilmesi önemlidir

Ergenlik döneminde çocuğu iyi tanımak ve sorunlarını anlamak için kendisiyle konuşmak, sohbet etmek içine kapanmasını engeller. Sağlıklı bir birey olması yolunda kendisini teşvik ederek destekleyin.

Gerçekçi Beklentiler

Beklentiler başarının ilk basamağıdır. Gerçekçi beklentilere yoğunlaşılması gerekir. Çocuğu akranlarıyla ve kardeşleriyle kıyaslama yapmak ve eleştirmek çocukta özgüven sorunu oluşmasına yardımcı olur.

Gelişim Süreçlerinin Desteklenmesi

Doğumdan itibaren gelişimine uygun olarak verilen görevleri yerine getirmesi için fırsatlar oluşturulmalıdır. Destek ve takdir bu aşamada önemli rol oynar.

Baskıcı, otoriter, ilgisiz, aşırı korumacı ve demokratik olarak sınıflandırılan ailelerde bireylerin gelişimi bu tutumlar içerisinde şekillenmektedir. Baskıcı ve ceza uygulanan veya aşırı korumacı tutumlar içerisinde yetişen bireyler bağımsız bir kimlik oluşturamazlar.